Martinek Daniela
Publikationen
Aktuelle Publikationen:- Martinek, D., Carmignola, M., Müller, F.H., Bieg, S., Thomas, A., Eckes, A., Großmann, N., Dittrich, A.-K. & Wilde, M. (2021). How can students feel more vital amidst severe restrictions? Psychological needs satisfaction, motivational regulation and vitality of students during the Coronavirus pandemic restrictions. European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education. 11(2), 405-422. https://doi.org/10.3390/ejihpe11020030. *
- Hofmann, F., Hagenauer, G. & Martinek, D. (2020). Entwicklung und Struktur der Lehrerinnen- und Lehrerbildung in Österreich. In C. Cramer, J. König, M. Rothland & S. Blömeke (Hrsg.), Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung (1. Auflage, S. 227-236). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
- Martinek, D., Hofmann, F., & Müller, F. H. (Eds.). (2018). Motivierte Lehrperson werden und bleiben: Analysen aus der Perspektive der Theorien der Persönlichkeits-System-Interaktionen und der Selbstbestimmung. Salzburger Beiträge zur Lehrer/innen/bildung: Vol. 3. (1. Auflage). Münster: Waxmann. Nähere Infos unter: https://www.waxmann.com/waxmann-buecher/?tx_p2waxmann_pi2%5bbuchnr%5d=3865&tx_p2waxmann_pi2%5baction%5d=show
