Doktorand/inn/en (DSP Cultural Production Dynamics)

DSP CPD: Übersicht Dissertationsprojekte 
Doktorand/inThema / TitelFachbereich
Nina Ainz The Creative Reception of Short Fiction Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
Mirijam BeierDie ‚Operisti‘ im 18. Jahrhundert: Biografie, künstlerisches Profil und Karrierestrategien der Sängerin Marianne Pirker (ca. 1717–1782)Musik- u. Tanzwissenschaft
Julius BurghardtSlow Religion: Zur Rolle von Religion als Gegentrend zu Stress und Reizüberflutung in der gegenwärtigen Konsumkultur Systematische Theologie und Zentrum Interkulturell & Studium der Religionen / Religious Studies
Regina GenéeStagings of Evil in Music Theatre and Dance Works (Arbeitsgebiet)Musik- u. Tanzwissenschaft
Julia Grafenberger(De-)Constructing Humanity – Characters in CyberpunkAnglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
Veronika HudetzFrom Text to Bodies: Incorporation and Embodiment of the Script in British and Irish Fringe TheatreAnglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
Eva Kiesel Performative Approaches to the Museum Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
Eva-Maria KubinPerforming Reproductive RightsAnglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
Ursula Mayerl-FellnerThe Translation and Adaptation of William Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream: Aesthetics, Music, Comic Relief and Their Production and Performance HistoryAnglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
Eva Nedwed English Amateur Theatre Practice in Austri Anglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
Gislene RodriguezThe effects of religious practices on well-being: an investigation into the benefits of rituals and possible secular use Systematische Theologie und Zentrum Interkulturell & Studium der Religionen / Religious Studies
Michael SowaChanging Cultural Infrastructures: Classical Music Entrepreneurship in the Era of CapitalismAnglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
Johanna SteinerAdapting Victorian Classics: Braddon, Collins, Dickens, and Eliot on the Melodramatic StageAnglistik und Amerikanistik / English and the Creative Industries
ABGESCHLOSSEN
Paul FaganSpectacles of Blindness and Insight: ‚The Great Hoax‘ from Swift to BeckettAnglistik und Amerikanistik
Caterina PanPopular Theatre in Early Modern England, Germany and Italy (1570-1640): A Study in Intercultural TheatricalityAnglistik und Amerikanistik
Elisabeth SkardarasyFormen intellektueller und künstlerischer Aneignung bei Elias Canetti. Untersuchungen zu seiner Konzeption von ‚Macht‘ Germanistik